17 januari 2019
Door Henno van Egdom
Wie aan zakelijke telefoonnummers denkt, ziet al snel vaste servicenummers en nummerblokken voor zich. De lokale nummerblokken en zakelijke 0800 en 0900 servicenummers en naamnummers zijn algemeen bekend. Daarnaast is er als alternatief ook het 088-nummer, dat voor bedrijven en organisaties heel interessant kan zijn om hun bereikbaarheid te optimaliseren. < Terug naar overzicht

Wat is een 088 nummer?

Voor zakelijke communicatie is klantvriendelijkheid met duidelijk herkenbare communicatie van groot belang. Een 088 nummer kan daarvoor waardevol zijn. Het is een zakelijk nummer dat niet geografisch gebonden is. Het is dus niet aan een stad of regio gelinkt zoals bijvoorbeeld 020 (Amsterdam) of 010 (Rotterdam). Ideaal dus voor bedrijven en organisaties die landelijk actief zijn of verschillende vestigingen hebben. Maar er zijn nog meer redenen denkbaar. We hebben acht interessante redenen voor u op een rij gezet.

 

1. Een bedrijfsnummer met landelijke uitstraling

Veel grote, landelijk opererende bedrijven en overheidsorganisaties maken tegenwoordig gebruik van een 088 nummer. Het grote publiek is daar inmiddels ook aan gewend. Waar 088 nummers vlak na de introductie soms nog voor enige verwarring konden zorgen omdat ze leken op een regionummer, inmiddels worden ze herkend als landelijk nummer. Een 088-bedrijfsnummer maakt (potentiële) klanten dus direct duidelijk dat uw bedrijf landelijk actief is.

2. Voorzie uw bedrijf van een uniform nummer

De 088 nummerreeksen zijn door de OPTA oorspronkelijk vooral gecreëerd voor bedrijven met meerdere afdelingen en vestigingen op verschillende locaties. Nu veel grote, landelijk opererende bedrijven en overheidsorganisaties ermee werken, vindt ook het midden- en kleinbedrijf het steeds aantrekkelijker. Ook zij kunnen hiermee alle medewerkers voorzien van een uniform nummer. Alleen de laatste twee cijfers wisselen steeds en bepalen welke afdeling of medewerkers een beller aan de lijn krijgt. Dat kan heel eenvoudig met 088 bedrijfsnummers.

3. In één keer nummers registreren, activeren en betalen

Anders dan 0800, 0900 en lokale nummers, reserveert de OPTA 088 nummers per blok van honderd opeenvolgende nummers. Uw organisatie geeft aan welke van de nummers u wilt programmeren. Zo heeft u altijd, voor iedereen binnen uw organisatie een passend nummer beschikbaar.

4. Met 088 kunt u hetzelfde als met een lokaal of servicenummer

Of u nu servicenummers registreert of 088 bedrijfsnummers, binnen een telefonieoplossing is er geen verschil om te programmeren in vergelijking met lokale- en servicenummers.

Een hoofdnummer, de receptie, een afdelingsnummer of een persoonlijk nummer kunnen allemaal een 088 nummer worden. En de lokale nummers die al jaren bekend zijn, kunnen ook gewoon gebruikt worden.

5. Houd kosten overzichtelijk in de hand

De kosten van een 088 nummer zijn overzichtelijk. U betaalt aan de ACM (Autoriteit Consument & Markt). Per 088 nummerblok van 100 nummers betaalt u:

  • Eenmalig      € 58,00
  • Jaarlijks        € 7,64

De kosten voor een blok van 100 nummers zijn bij de ACM voor een kalenderjaar. Dus ook als u een nummerblok ná 1 januari heeft aangevraagd, betaalt u voor het hele jaar.

6. Bellers betalen gunstige tarieven

Bellers weten inmiddels dat het bellen naar een 088 nummer nooit meer kost dan het lokale tarief. Dat geeft duidelijkheid, zekerheid en schept een gevoel van betrouwbaarheid. Een prettige combinatie samen met de landelijke uitstraling van het bedrijfsnummer.

7. Veel 088 nummers zijn nu nog beschikbaar

De 088 nummers zijn relatief nieuw. Nu aanvragen, kan in uw voordeel werken omdat veel van de beschikbare nummers nog niet geregistreerd zijn door anderen. Ze zijn nu dus nog beschikbaar voor uw organisatie.

8. Klantvriendelijke scheiding tussen zakelijk en privé gebruik

Bij vrije dagen, ziekte of zakelijke afspraken zijn medewerkers van uw organisatie bereikbaar op hun mobiele nummer. Klanten en zakenrelaties die een 088 nummer bellen, krijgen direct een collega aan de lijn die hen professioneel helpt. Dit voorkomt wachten voor klanten en een volle voicemail box bij medewerkers. Dat zorgt voor duidelijke en klantvriendelijke communicatie. Dat ziet u terug in uw klanttevredenheid.

 

Duik in uw werkprocessen voor de beste bereikbaarheid

Uw bereikbaarheid heeft u zelf in de hand. Zetacom is specialist op het gebied van bereikbaarheid voor organisaties en wij helpen u hier graag bij. In ons eigen live demo centrum (locatie Arnhem) tonen wij tijdens een Deep dive graag wat de mogelijkheden zijn voor uw organisatie. Deze verhelderende ‘duik’ is afgestemd op uw eigen bedrijfsprocessen en de uitdagingen van uw organisatie. Zo ontdekt u snel welke oplossing het best past bij uw manier van werken.

Meer weten over onze visie op uw bereikbaarheid? U leest het hier of door contact met mij op te nemen via 088 938 2222.