3 april 2018

Samenwerking voor betere bereikbaarheid thuiszorgmedewerkers

Mobile World Congres: Zetacom en Xelion gaan samenwerken in de zorg

BARCELONA – De Nederlandse systemintegrator Zetacom en VoIP-leverancier Xelion gaan nauw samenwerken om de bereikbaarheid van thuiszorgmedewerkers te verbeteren. Beide partijen hebben de samenwerking op 1 maart officieel bekrachtigd tijdens het Mobile World Congres in Barcelona. Samen gaan zij een mobiele app voor zorgcoördinatie aanbieden, zodat de zorgmedewerker in de thuiszorg beter bereikbaar is voor zorgvragers.  < Terug naar overzicht

Zetacom is toonaangevend als aanbieder van oplossingen voor samenwerking, bereikbaarheid en werkprocessen in – onder andere – de zorgsector. Om te zorgen voor de beste integrale oplossingen heeft Zetacom zelf veel expertise en technische oplossingen in huis voor bijvoorbeeld telefonie, zorgsystemen, netwerken en de beveiliging hiervan. Hierbij wordt voortdurend gezocht naar nieuwe ICT-oplossingen voor actuele vraagstukken in de (thuis)zorg en verpleging. Voor een goede oplossing in de thuiszorg wordt de samenwerking aangegaan met Xelion. Met hun mobiele apps is het mogelijk om ambulante medewerkers makkelijker en zonder administratieve rompslomp beter te laten communiceren met cliënten en collega’s.

Nieuwe innovaties voor zorgapp

Xelion heeft de afgelopen jaren een nieuwe generatie mobiele apps ontwikkeld, waardoor het mogelijk is om zakelijke communicatie gemakkelijker te organiseren en bereikbaarheid van (thuiszorg)medewerkers te optimaliseren. Naast telefonie en een zakelijk chatfunctie is het voor zorgmedewerkers mogelijk om bijvoorbeeld roosters in te zien, beschikbaarheid in wijkteams aan te passen en om werk en privé beter op elkaar af te stemmen. De apps zijn eenvoudig te installeren en verplicht gebruikers niet om van mobiele provider te wisselen.

De behoefte aan eenvoudige, laagdrempelige apps voor zorgcommunicatie is groot. Daarom brengen Xelion en Zetacom kun kennis samen om de app verder door te ontwikkelen met nieuwe functies, zoals alarmering en verdergaande mogelijkheden voor roostering. “Zetacom is een Connecting Care programma gestart. Het doel daarvan is om onze kennis van de zorgmarkt en over oplossingen die zorgmedewerkers nodig hebben om hun werk optimaal uit te voeren, om te zetten in betere producten. Met de technische innovatiekracht van Xelion kunnen we samen een nog krachtiger product aanbieden voor de thuiszorgmarkt”, zegt CEO Dick Dompeling van Zetacom.
Xelion beschikt in Nederland over een team voor Research & Development en betrekt toekomstige gebruikers bij het realiseren en implementeren van de nieuwe innovaties.

Over de nieuwe partners

Xelion in Delft ontwikkelt moderne zakelijke communicatieoplossingen en heeft het grootste ontwikkelde VoIP-platform in Nederland. Voor organisaties in zorg en verpleging is het daardoor mogelijk om met open IP-standaarden alle zorgcommunicatie via één platform te realiseren. Dat zorgt voor aanzienlijke besparingen en efficiëntere communicatie.

Voor het vergroten van bereikbaarheid, samenwerking en werkprocessen in de gezondheidszorg en bij bedrijven kijkt systemintegrator Zetacom sterk naar het gebruiksgemak van oplossingen voor eindgebruikers en het rendement voor de organisatie. Zetacom werkt vanuit Zoetermeer (hoofdkantoor) en vestigingen in Den Bosch en Arnhem met ruim 180 medewerkers voor klanten door heel Nederland.