24 juli 2018

WAALWIJK/ZOETERMEER – Schoenenwinkelketen vanHaren zet de komende weken een nieuwe stap om het klantcontact en de service aan klanten nog verder te optimaliseren. Alle 143 winkels, het hoofdkantoor en distributiecentrum krijgen één centrale communicatieomgeving van ICT-specialist Zetacom. Om zo nog efficiënter te communiceren. Eenduidig communiceren wordt zo ook gemakkelijker. Dit zorgt voor een nog betere klantbeleving en service voor klanten in de winkels en de webshop.

< Terug naar overzicht

Al bijna 90 jaar is vanHaren een leidende formule in de schoenenbranche in Nederland. Dat begon in 1929 in Waalwijk met het maken van schoenen en daarna de opening van de eerste schoenenwinkel in Rotterdam. Anno 2018 is vanHaren in Nederland marktleider met 143 filialen, meer dan 1450 medewerkers en een omzet van ruim 190 miljoen (2017).
De Retail- en schoenenbranche blijven echter volop in ontwikkeling. Klantbeleving en het bieden van uitstekende service zijn daarbij cruciaal. Daarom kiest de winkelketen nu voor één centrale omgeving voor communicatie over klantverzoeken. Of dat nu per telefoon, e-mail, via de website of Facebook Messenger verloopt.

Eén snelweg voor alle contacten

Alle winkels hadden tot nu toe een eigen omgeving en verschillende leveranciers voor telefonie en internet. Zetacom was al verantwoordelijk voor de bereikbaarheid van het hoofdkantoor en distributiecentrum en zorgt nu voor de complete communicatieomgeving, dus ook voor alle winkels en het klantcontactcentrum. “We realiseren één snelweg waarmee vanHaren optimaal kan werken en communiceren. Die verbinding maakt internet en het pinnen en bellen in de winkels mogelijk en bundelt het contact met de klantenservice. Dat zorgt voor meer efficiency én maakt het bieden van eenduidige service eenvoudiger”, schetst Pim van Rijn, accountmanager bij Zetacom.

Eén vaste partner

Om dit mogelijk te maken, koos vanHaren voor één vaste partner als single-point-of-contact. Dit werd Zetacom op basis van de bestaande samenwerking, ervaring van Zetacom in de Retail en omdat flexibiliteit en hoge kwaliteit tegen een scherpe prijs worden gerealiseerd. De vaste partner moet flexibel zijn omdat de winkels regelmatig verbouwen en verhuizen. “Het gaat erom dat er meerwaarde wordt gecreëerd voor hun klanten”, aldus Van Rijn.

De realisatie van de centrale communicatieomgeving bij vanHaren is net gestart en wordt uiterlijk in september afgerond.