3 juli 2016
Door Bas Wernsen
Zo haal met Skype for Business meer uit je mensen en organisatie. De hele dag door lekker productief aan het werk zijn is niet altijd even makkelijk. Je agenda staat vol met meetings en je collega’s staan te pas en te onpas aan je bureau. Hierdoor kom je vaak niet aan je eigen werk toe. Ondertussen blijven de mailtjes binnenstromen met als gevolg dat je hier ‘s avonds pas tijd voor hebt. En dat gaat weer ten koste van je privéleven.

< Terug naar overzicht

Dweilen met de kraan open

Dit is kenmerkend voor veel organisaties is mijn ervaring. Je ziet dat daardoor beslissingen te lang op zich laten wachten, processen vertragen en de dienstverlening niet optimaal is. Telefoons die niet worden opgenomen of e-mailtjes die te laat of niet worden beantwoord. Het  leidt uiteindelijk tot onvrede bij klanten, collega’s en jezelf. Je loopt ook nog eens het risico om opdrachten te missen. Tot laat in de avond gestrest doorwerken lost dat niet meer op. Het voelt als dweilen met de kraan open. Zeg eens eerlijk, dat wil toch niemand?

De oplossing voor deze frustraties

Veel van deze, ik noem het gewoon maar frustraties, behoren met Skype for Business tot het verleden. Alle zakelijke communicatie is ondergebracht in een ‘interface’ die hetzelfde werkt op je laptop, smartphone en tablet. De functionaliteiten die Skype for Business biedt, zoals het eenvoudig kunnen delen van documenten en informatie, maken het contact met klanten en samenwerken met collega’s daadwerkelijk efficiënter. En zo is bijvoorbeeld de chat-functionaliteit een ideale vervanging van ellenlange mailwisselingen.

De voordelen in dagelijks gebruik

Hoe werkt Skype for Business in de praktijk? Stel, je zit in een meeting of bent onderweg naar een klant. Via de aanwezigheidsinformatie-functionaliteit hebben je collega’s inzicht in je bereikbaarheid, waardoor onnodig doorverbinden en het inspreken van voicemails verleden tijd is. In plaats daarvan wordt de klant te woord gestaan door je collega’s en zo toch geholpen. Daarnaast verbetert Skype for Business ook de interne samenwerking. Even een videogesprek opstarten ter vervanging van een meeting maakt het overleg uitermate efficiënt: Skype for Business biedt de mogelijkheid om je scherm te delen, wat het gesprek met andere projectleden erg productief maakt.

Oplossing voor flexwerken

Skype for Business biedt ook een oplossing voor de groeiende vraag naar flexwerken. Reistijden en files worden geminimaliseerd. De verbeterde bereikbaarheid en flexibiliteit zorgen voor snellere responstijden. Skype for Business is dus goed voor de tevredenheid van de klant én medewerker!

Volledige vervanging van telefonieoplossing

De meerwaarde van Skype for Business wordt ook onderstreept door Vodafone en KPN. Door het platform te integreren met hun telefoniediensten beschik je over nog meer functionaliteiten. Alle moderne telefoniediensten, zoals callcenterfunctionaliteiten of de integratie van vaste en mobiele telefonie, komen samen in het Skype for Business-platform. Hiermee wordt Skype for Business een volledige vervanging van de huidige telefonieoplossing. Meer weten over de voordelen van deze mogelijkheden? Via onderstaande download meer informatie over Skype for Business in combinatie met KPN en Vodafone.

Succesvolle implementatie: 1 platform voor al je communicatie

Een succesvolle implementatie gaat verder dan het leveren en installeren van de oplossing. Deze nieuwe manier van communiceren vraagt om een gedragsverandering. Het is belangrijk om deze verandering goed te managen. Ook met het oog op veiligheid van gegevens. Zetacom begeleidt organisaties bij de overstap naar Skype for Business. Wij ondersteunen bij het formuleren van heldere doelstellingen en uitdragen hiervan naar de medewerkers. Daarnaast geven we trainingen en begeleiden we de organisatie om de nieuwe manier van communicatie goed te gebruiken. Aanvullend bieden we beheer en support na de oplevering om een succesvolle implementatie te verzekeren.

Wil je meer weten over de voordelen van Skype for Business voor je organisatie? We komen graag langs. Neem contact op of bel ons via 088 938 2200.