17 maart 2020
Door Zetacom
< Terug naar overzicht

Thuiswerken met NFON

De overheid geeft het advies om alle medewerkers tot en met 6 april thuis te laten werken als maatregel om de verspreiding van het Coronavirus COVID-19 tegen te gaan.

Nu kunnen wij ons voorstellen dat dit de nodige uitdagingen met zich meebrengt: hoe faciliteer je thuiswerken als je dat als organisatie nog niet bent gewend? Hierbij een aantal tips om thuiswerken mogelijk te maken.

Beschikt u over Microsoft Office 365 dan kunt u Microsoft Teams gebruiken voor chat, videobellen en bestandsdeling. Geen Microsoft office 365? Kijk dan bijvoorbeeld naar Zoom (https://zoom.us/).

In de gratis versie tot 40 min video bellen met meerdere personen zie https://zoom.us/

Maar hoe om te gaan met telefonie? Dit is voor velen de belangrijkste manier om u te bereiken. Het makkelijkste is uw toestel van het bureau mee te nemen naar huis en deze aan te sluiten op een netwerk aansluiting. In de meeste gevallen is hier een extra voeding voor nodig, een zogenaamde PoE adapter. Heeft u deze nodig neem dan contact (https://www.zetacom.nl/over/contact/) met ons op.

Indien dit niet mogelijk is, dan is het wellicht nu het moment om over te schakelen naar Cloudya van NFON, een abonnement met alle apps voor laptop, webbrowser en smartphone bereikbaar zijn, waar en hoe dan ook. Heeft u al Cloudya? Zorg er voor dat alle medewerkers beschikken over de juiste tools voor thuiswerken

Bekijk alle mogelijkheden van Cloudya op het Youtube Kanaal van NFON Nederland