Nieuws

Persbericht: Zetacom vernieuwt telefoniesysteem zorgorganisatie CuraMare

Zoetermeer, 10 maart 2022

Zetacom vernieuwt telefoniesysteem zorgorganisatie CuraMare

Zetacom gaat het telefoniesysteem van CuraMare vernieuwen. CuraMare biedt ziekenhuiszorg, thuiszorg en ouderenzorg en is de grootste zorgaanbieder op Goeree-Overflakkee, westelijk Voorne-Putten en Schouwen-Duiveland. Zetacom plaatst de telefonie in de datacenters van CuraMare, om centraal beheer mogelijk te maken. Daardoor ontstaat er één oplossing voor de hele organisatie, die daardoor veel efficiënter werkt.

CuraMare werkte aanvankelijk met een eigen telefooncentrale per locatie, wat het beheer onoverzichtelijk maakte. Zetacom centraliseert nu de telefonievoorziening van de zorginstelling. Hiervoor wordt de telefonievoorziening ingericht in de twee datacenters van CuraMare, maximaal redundant uitgevoerd. Dat wil zeggen dat wanneer een van de twee omgevingen uitvalt, de ander het werk naadloos overneemt; essentieel voor de kritieke communicatie in de zorg. Dit garandeert 24/7 bereikbaarheid.

Uniform communicatienetwerk

Zetacom realiseert een uniform communicatienetwerk tussen vaste en mobiele telefoons, evenals softphones, voor informatie-uitwisseling tussen telefoons en computer. De oplossingen en aangesloten telefoons hiervoor zijn van fabrikant Mitel. Zetacom migreert het bestaande DECT-telefonienetwerk naar de nieuwe telefonieomgeving, inclusief koppelingen met het bestaande verpleegoproep- en brandalarmsystemen. Daarvoor worden toestellen en andere oplossingen gebruikt van de fabrikant Ascom. Hierdoor ontstaat een geïntegreerde en daardoor veel snellere communicatie. De zorgmedewerkers kunnen dan direct inspelen op alarmeringen.

Stapsgewijs zorgcommunicatie moderniseren

Het centrale telefonienetwerk en de bijhorende draadloze infrastructuren draaien op de nieuwste technologie. Die brengt natuurlijk moderne functionaliteiten met zich mee. Zo beschikken CuraMare-medewerkers daardoor ook thuis over alle telefoniefaciliteiten. Bovendien is het nieuwe netwerk toekomstbestendig. Dankzij het centrale beheer en de nadruk op integratie, kan Zetacom gaandeweg nieuwe functionaliteiten ontwikkelen en koppelen.

Olav van de Reijken, Commercieel Directeur van Zetacom, vertelt over de samenwerking: “Zetacom is als system integrator gericht op het slimmer maken van communicatie. Ons doel: elke dag de communicatie nóg efficiënter maken. De grondige vernieuwing van CuraMares telefonienetwerk is een belangrijke stap in die keten van verbeteringen. We verheugen ons op de samenwerking.”

De samenwerking

De samenwerking is aangegaan voor ten minste vijf jaar en omvat de implementatie van het communicatienetwerk. Zetacom sluit stapsgewijs de locaties aan, tot ze allemaal onder het centrale netwerk vallen.

Voor meer informatie over dit persbericht kunt u contact opnemen via ons contactformulier.