Zetacom helpt Kiwa bij groei

Kiwa, een internationaal kwaliteitszorgbedrijf in Rijswijk, gespecialiseerd in certificatieactiviteiten in een aantal relevante marktsectoren, heeft met ingang van juni 2010 definitief een deel van de vergunningverlenende taken overgedragen gekregen van de Inspectie Verkeer en Waterstaat. Het gaat daarbij om taken met een sterk administratief karakter, zoals de uitgifte van chauffeurspassen voor taxi’s, vaarbevoegdheidsbewijzen en vliegbrevetten. Met deze groei werd het voor Kiwa noodzakelijk een contactcenter in te richten. Er is gekozen voor een Siemens OpenScape oplossing van Zetacom die per 1 juni in gebruik is genomen.

< Terug naar overzicht

Goedgekeurd

“Het was vooral de combinatie van de Siemens producten en de service van Zetacom waar wij voor vielen,” aldus Gert Krijgsman, Facility Manager bij Kiwa. “Je merkt dat Zetacom als geen ander raad weet met die producten.” Ook de snelheid van de implementatie speelde een belangrijke rol, vertelt Krijgsman: “Het was voor ons essentieel dat het contactcenter op tijd live zou kunnen en Zetacom heeft dat klaargespeeld.”

Contact Center

Voor de nieuwe vergunningverlenende taken heeft Zetacom het Siemens OpenScape Office Contact Center met het reeds bestaande Siemens HiPath 3800 VoIP systeem geïntegreerd.

Hierdoor maken 64 werknemers gebruik van de Contact Center mogelijkheden. In verschillende wachtrijen worden zowel telefoon- als e-mail en faxverkeer afgehandeld. Medewerkers kunnen dus naast gesprekken, ook fax-, voicemail- en e-mailberichten toegewezen krijgen. Hiermee heeft KIWA de beschikking gekregen over een volwaardig contactcenter.

Rapportage

Naast het concreet afhandelen van gesprekken is ook een uitgebreide rapportagetool aanwezig. Hierdoor is naast de normale ‘live’ informatie over het Contact Center ook uitgebreide historische informatie beschikbaar waarmee Kiwa exact haar performance kan meten. Met deze informatie kan men bijvoorbeeld de capaciteit tijdens piek- en daluren aanpassen om efficiënter te kunnen opereren.

Over Kiwa

Kiwa Nederland is een internationaal opererend kwaliteitszorgbedrijf dat organisaties terzijde staat bij complete certificatietrajecten. Een Partner for Progress die betrokken is bij het voortdurend verbeteren van processen, producten, personeel en organisaties als geheel. De ruim 400 professionals die werkzaam zijn bij Kiwa in Nederland leggen zich toe op certificerings-, inspectie-, research-, consultancy- en opleidingsactiviteiten in een groot aantal marktsectoren. Voor meer informatie: www.kiwa.nl.