28 maart 2018

‘Meer functionaliteiten tegen minder kosten met telefonie uit de cloud’

Masco biedt een breed assortiment in kantoorartikelen en ICT oplossingen vanuit Amersfoort. Ze zijn onlangs overgestapt op NFON telefonie uit de cloud. De reden voor de overstap? Het levert kostenbesparingen op en het biedt meer functionaliteiten.
www.masco.nl

< Terug naar overzicht

De wens van Masco
Masco biedt een breed assortiment in kantoorartikelen en ICT oplossingen vanuit Amersfoort. Een snelle levertijd gecombineerd met deskundig advies, vormen de basis van Masco. Telefonie is een belangrijk onderdeel voor het verlenen van service aan klanten. Een goede bereikbaarheid geeft namelijk een hoog vertrouwen en maakt de dienstverlening persoonlijk. Aad Coljee, directeur Masco: ‘Klanten bellen ons op om advies in te winnen over een product, maar onze technische dienst verleent ook telefonische ondersteuning voor hulp bij onder andere computers. Met NFON hebben we de tools in handen om onze service verder te verbeteren.’ Masco is daarom gaan kijken naar een telefonieoplossing die bij de onderneming past.

De oplossing
Uiteindelijk heeft Masco gekozen voor NFON, een Duitse cloudtelefoniedienst. Het bedrijf heeft twee belangrijke redenen om te kiezen voor telefonie uit de cloud. In tegenstelling tot de aanschaf van een vaste telefooncentrale wordt er alleen betaald voor de capaciteit die wordt gebruikt. Maandelijks kunnen er eenvoudig gebruikers worden toegevoegd of afgemeld. Hiermee zijn de telefoniekosten voorspelbaar en wordt Masco niet verrast door een hoge telefoonrekening. Aad Coljee: ‘Net als bij energie en water nemen we alleen af wat we nodig hebben. We hebben de mogelijkheid om snel een nieuwe gebruiker toe te voegen, maar bij krimp hoeven we ook niet te betalen voor een licentie die we niet gebruiken. Zo betalen we niet teveel.’

Een andere reden voor de overstap is dat Masco nu gebruik kan maken van uitgebreide functionaliteiten, zoals eenvoudig doorverbinden, conferentiegesprekken voeren en wachtrijen maken. Hiermee profiteert Masco van een complete telefonieoplossing tegen een scherpe prijs. Aad Coljee: ‘NFON biedt ons meer functies en we zijn daarvoor veel minder gaan betalen.’

De migratie
De migratie naar NFON verliep zonder problemen. Aad Coljee: ‘We hebben niets gemerkt van het feit dat we naar een nieuw systeem zijn overgegaan. Ook de gebruikers merkten niet dat we zijn overgestapt naar een nieuwe telefonieoplossing. Bovendien bleven we bereikbaar op ons huidige telefoonnummer. We hebben geen enkel telefoontje gemist.’

De status
Inmiddels is het project succesvol opgeleverd. Masco werkt naar volle tevredenheid met NFON.

Waarom NFON?
‘Het toevoegen of afmelden van gebruikers, de vele functionaliteiten en de mogelijkheid om te betalen naar verbruik, heeft ons doen besluiten om voor telefonie uit de cloud te kiezen. De samenwerking hebben we als zeer prettig ervaren. Dankzij een goede voorbereiding verliep de implementatie vlekkeloos. Tel daar de kostenbesparingen bij op en je begrijpt dat we heel tevreden zijn over NFON’, aldus Aad Coljee.