28 maart 2018

Veertien vestigingen van Opdidakt met elkaar verbonden dankzij NFON

Opdidakt is een bureau dat zich via verschillende diensten richt op de leer- en ontwikkelingsproblematiek bij kinderen. Het bureau heeft veertien vestigingen verspreid door Nederland en wil graag zo efficiënt mogelijk kunnen werken. NFON telefonie uit de cloud is voor Opdidakt de telefonieoplossing.
www.opdidakt.nl.

< Terug naar overzicht

‘Het was vooral de combinatie van de vele mogelijkheden die NFON biedt en de prijs-kwaliteitverhouding die de doorslag gaf’, aldus Dennis Mohnen, Finance manager. ‘Uiteraard waren er uitdagingen, maar dankzij een goede projectaanpak en kundige engineers zijn we zeer tevreden. Deze oplossing levert de juiste bijdrage aan onze bedrijfsdoelstellingen.’

Over Opdidakt

Opdidakt is een regionaal, multidisciplinair instituut gespecialiseerd in remedial teaching, huiswerkbegeleiding, onderzoek en behandeling van EED (ernstige, enkelvoudige dyslexie), psychologische behandelingen en psychodiagnostisch onderzoek naar ontwikkelingsproblemen.

De wens

Bij Opdidakt staat efficiënt, servicegericht en flexibel werken hoog in het vaandel. Omdat Opdidakt veertien locaties heeft, bestond de behoefte om de interne bereikbaarheid te optimaliseren. Medewerkers op de verschillende vestigingen moeten eenvoudig met elkaar kunnen communiceren en zicht hebben op elkaars bereikbaarheid. Daarnaast was de wens dat, als een oproep niet wordt aangenomen, deze wordt doorgezet naar één van de collega’s om zo de bereikbaarheid van de organisatie te waarborgen. Ze waren dus op zoek naar een toekomstgerichte, kostenbewuste en flexibele telefonieoplossing.

De oplossing

Op basis van bovenstaande wensen heeft Zetacom NFON voorgesteld. NFON is telefonie uit de cloud, waardoor Opdidakt toegang tot telefonie via het internet heeft zonder een dure telefooncentrale aan te schaffen.

Met deze oplossing is het zeer eenvoudig om de veertien vestigingen met elkaar te verbinden op één centrale van NFON. Er is dus geen telefooncentrale per vestiging meer nodig. Bovendien worden er geen kosten berekend voor onderling bellen tussen locaties en collega’s. Oproepen worden gerouteerd naar de juiste locatie of direct naar een beschikbare medewerker, waardoor de service wordt geoptimaliseerd. Zo zijn er nooit lijnen bezet en is de organisatie goed bereikbaar. Zetacom heeft vaste toestellen geleverd die perfect samenwerken met NFON. De snom bureautoestellen zijn voorzien van speciale software die via internet op het toestel wordt geïnstalleerd. Hierdoor verloopt de installatie volledig automatisch. De engineers van Zetacom hebben de toestellen aangesloten. Zo heeft Opdidakt er geen omkijken meer naar.

Waarom Zetacom?

‘Op basis van onze wensen stelde Zetacom een flexibele telefonieoplossing met vele mogelijkheden voor. Onze medewerkers kunnen nu heel makkelijk intern met elkaar bellen en hebben zicht op elkaars bereikbaarheid. Tijdens de uitrol van het project waren er een aantal uitdagingen, maar dankzij een goede projectaanpak en kundige engineers is dit keurig opgepakt. Ze namen al het werk uit onze handen en zorgden ervoor dat de oplossing goed werkte. We zijn erg tevreden over NFON en de service van Zetacom’, aldus Dennis Mohnen, Finance manager.