28 maart 2018

APC Administratieve en Fiscale Dienstverlening: ‘Cloudtelefonie biedt maximale flexibiliteit en levert een kostenbesparing op’

Vanuit Utrecht biedt APC financiële dienstverlening aan MKB ondernemers. De onderneming was op zoek naar een telefonieoplossing die een kostenbesparing oplevert en maximale flexibiliteit biedt. Vandaar dat APC Administratieve en Fiscale Dienstverlening koos voor de uitgebreide functionaliteiten en de schaalbaarheid van NFON cloud telefonie.
www.apcadm.nl

< Terug naar overzicht

Bedrijf: APC Administratieve dienstverlening
Aantal NFON gebruikers: 4
Oplossing: NFON telefonie uit de cloud
Specificaties: vaste bureautoestellen type SNOM 710 met keuzemenu’s, wachtrijen en koppeling met PC.

De wens

Vanuit Utrecht biedt APC administratieve en fiscale dienstverlening aan MKB ondernemers. APC was op zoek naar een nieuwe telefonieoplossing die moest voldoen aan een aantal eisen. Eén van de eisen was om een kostenbesparing te realiseren op de telefoniekosten zonder in te leveren op functionaliteiten. Een andere belangrijke vereiste was een eenvoudige beheeromgeving. APC: ‘Telefonie is niet onze core business. We willen dat het gewoon werkt, zonder teveel gedoe. Toen we aangaven dat we op zoek waren naar een nieuwe telefonieoplossing die eenvoudig in beheer is en functionaliteiten heeft zoals keuzemenu’s, stelde Zetacom telefonie uit de cloud voor.’

De oplossing

Om optimaal tegemoet te komen aan de wensen en eisen adviseerde Zetacom de cloudoplossing NFON. Omdat telefonie uit de cloud een online dienst is, kan de onderneming flexibel gebruikmaken van uitgebreide telecom functionaliteiten ongeacht de omvang. Cloudtelefonie is gebaseerd op het pay-as-you-go principe. Er wordt maandelijks betaald naar verbruik, waardoor de telefoniekosten voorspelbaar worden.

Het is eenvoudig om gebruikers of functies toe te voegen of te verwijderen, zonder dat er extra kosten mee gemoeid zijn. Dit in tegenstelling tot een vaste telefooncentrale waar vaak sprake is van óf te veel óf te weinig capaciteit op het gebied van telefonie. APC: ‘Bij ons is februari een drukke maand. In deze maand kunnen we eenvoudig gebruikers toevoegen. Is het weer rustiger? Dan melden we de gebruikers weer af. Op deze manier betalen we nooit teveel.’Door te kiezen voor een online dienst kunnen gebruikers zelf alle instellingen beheren via het internet, zonder tussenkomst van de systeembeheerder. Denk aan het beheren van meerdere profielen, nieuwe contactpersonen toevoegen en toegang tot het centrale telefoonboek. Bovendien kan de onderneming profiteren van uitgebreide functionaliteiten, zoals het opzetten van een keuzemenu inclusief wachtteksten. In dat geval komen bellers binnen op een centraal nummer waar een keuzemenu te horen is. Zodra de beller een keuze heeft gemaakt, wordt het gesprek automatisch gerouteerd. Mocht iemand niet direct beschikbaar zijn, dan krijgt de beller een wachttekst te horen.

De status

Het project is inmiddels opgeleverd naar volle tevredenheid van APC.

Waarom Zetacom?

APC: ‘De mogelijkheid om te betalen naar verbruik en de vele functionaliteiten zorgen ervoor dat NFON telefonie uit de cloud goed aansluit bij onze onderneming. De oplossing is eenvoudig in gebruik en te beheren. Bovendien hebben we altijd prettig contact met Zetacom. Alle mensen van Zetacom die we aan de telefoon hebben, stralen een bepaalde rust en vriendelijkheid uit die goed bij onze onderneming passen.’

Meer informatie

Heeft u vragen over NFON telefonie uit de cloud of wilt u vrijblijvend met één van onze specialisten spreken? Bel 088 938 2222 of mail naar verkoop@zetacom.nl.