28 maart 2018

TRIUS kiest voor NFON telefonie uit de cloud

TRIUS is gespecialiseerd in detachering van hoog opgeleid technisch personeel. TRIUS heeft meerdere vestigingen en de aard van de flexbranche is die van sterke fluctuaties in bedrijfsomvang. Daarom hanteert zij een organisatiemodel dat hierop snel aangepast kan worden. De traditionele telecominfrastructuur bleek te inflexibel te zijn om hierop aan te sluiten waarna TRIUS besloot om hun huidige telefonieoplossing te vervangen door NFON telefonie uit de cloud.
www.trius.nl

< Terug naar overzicht

Bedrijf: TRIUS
Aantal NFON gebruikers: 90
Oplossing: NFON telefonie uit de cloud
Technische specificaties: SNOM 710 toestellen

‘Met NFON kunnen onze consultants thuiswerken, op een andere vestiging, onderweg of in het buitenland. Deze enorme flexibiliteit bevalt ons erg goed’, aldus Mark Bol Raap, Algemeen Directeur van TRIUS.

Over TRIUS

TRIUS is een arbeidsbemiddelaar gespecialiseerd in de technische en technologische sector. Ze zijn landelijk actief. Het is een dynamische organisatie dat continu in beweging is om zichzelf te verbeteren en hun processen en dienstverlening te optimaliseren.

De wens

In 10 jaar tijd is TRIUS uitgegroeid tot de top 500 technische werkgevers in Nederland. Voor TRIUS is telefonie essentieel in de dienstverlening. Mark Bol Raap: ‘Regelmatig bellen we met onze opdrachtgevers om hun organisatie goed te leren kennen, zodat we de juiste kandidaten kunnen selecteren. Uiteraard geldt dit ook andersom. We bellen ook veel kandidaten om met ze kennis te maken, zodat we ze aan bedrijven kunnen voorstellen die goed bij de kandidaat passen.’ Ze vinden het belangrijk om goed bereikbaar te zijn voor opdrachtgevers en kandidaten. Een goede telefonische bereikbaarheid geeft namelijk een hoog vertrouwen. Dit betekent geen wachttijden, makkelijk doorverbinden en een goede kwaliteit van de telefoonverbinding.

Toen eenmaal de huidige telefonieoplossing aan vervanging toe was, zijn ze zich gaan oriënteren op de telefoniemarkt. De flexbranche kent sterke fluctuaties in bedrijfsomvang. Daarom hanteert TRIUS een organisatiemodel dat hierop snel aangepast kan worden.  De traditionele telecominfrastructuur bleek te inflexibel te zijn om hierop aan te sluiten.

TRIUS heeft meerdere vestigingen in Nederland en medewerkers werken ook vaak vanuit huis. Een belangrijke wens is dat er een goede integratie tussen computer en mobiele telefoon mogelijk is. De nieuwe telefonieoplossing moet hun consultants namelijk de flexibiliteit bieden om zelf te bepalen waar, wanneer en hoe zij willen werken.

De oplossing

Op advies van Zetacom heeft TRIUS gekozen voor NFON, een Duitse cloudtelefonieoplossing. Met NFON heeft TRIUS geen omkijken naar hun telefonieomgeving. Het biedt de flexibiliteit waar ze naar op zoek waren. Consultants kunnen zonder zorgen vanaf elke locatie bellen. Als er een internetverbinding is, dan is er ook een goede telefoonverbinding. Bovendien is telefonie uit de cloud zeer eenvoudig te schalen. Vandaag een gebruiker erbij, morgen kan hij bellen. Dit betekent ook dat er alleen wordt betaald voor de capaciteit die wordt gebruikt. Mark Bol Raap: ‘Maar dat het kosten bespaart, betekent niet dat we besparen op functionaliteit. We maken bijvoorbeeld gebruik van e-fax. Hiermee kunnen we eenvoudig faxen ontvangen , versturen, doorsturen of archiveren via de computer. NFON biedt alles wat we nodig hebben.’

NFON is voorzien van een vast/mobiel integratie. Hiermee kan de mobiele telefoon ook eenvoudig worden gebruikt als vast toestel, waardoor de consultants van TRIUS zowel vast als mobiel bereikbaar zijn via één nummer. Dit houdt in dat er geen meerdere nummers hoeven worden gecommuniceerd; hoewel dat nog steeds wel kan. Mark Bol Raap: ‘Onze consultants werken plaatsonafhankelijk. TRIUS is altijd bereikbaar en aan een  nummer hangt ook een voicemail. Mocht de consultant niet bereikbaar zijn, dan kan de voicemail worden ingesproken.’

Status

Het project is inmiddels succesvol opgeleverd.

Waarom Zetacom?

‘Naast dat al onze eisen – flexibiliteit, betrouwbaarheid en het kostenplaatje – zijn ingewilligd, vinden wij een goede samenwerking ook heel belangrijk. Met de mensen van Zetacom hebben we een persoonlijk en prettig contact. Ze kunnen goed luisteren en denken mee in de juiste oplossing. Ze hebben hart voor de zaak en dat is merkbaar in het resultaat’, aldus Mark Bol Raap.