Treant is klaar voor de zorg van morgen

29 april 2024
Met een end-of-service netwerk en de ambitie om de ziekenhuis- en ouderenzorgorganisatie voor te bereiden op de zorg van morgen, stapte Treant naar Zetacom, marktleidend ICT-specialist en system integrator voor naadloze communicatieoplossingen. Een nieuw netwerk in combinatie met message broker software en nieuwe zorgtelefoons zorgt ervoor dat de zorgmedewerkers efficiënter werken en meer kwalitatieve zorg verlenen aan de bewoners.

Treant: zorg vanuit het hart

Treant verleent met zo’n 6.000 collega’s kwalitatief hoogstaande ziekenhuis- en ouderenzorg vanuit 21 locaties in de regio Drenthe en Zuidoost-Groningen. Treant is er in alle fasen van het leven: van de zorg voor een ongeboren kind tot de zorg in de laatste jaren. Treant onderzoekt, behandelt, geneest, verpleegt, verzorgt en begeleidt. Samen met onze patiënten en cliënten gaan we voor een vitaal en betekenisvol leven. Met noordelijke nuchterheid, passie voor het vak en de drijfveer om steeds beter te worden.

Van die 6.000 medewerkers werken er 85 op de ICT-afdeling. Voor hen is er de laatste jaren veel veranderd. De opkomst van nieuwe technologieën zorgt ervoor dat Treant zich moet voorbereiden op de toekomst van de zorg. En met een netwerk aan het einde van z’n levenscyclus, was dit hét perfecte moment voor vernieuwing.

Een nieuw netwerk

“Het netwerk was end-of-service, dus dat moest sowieso vervangen worden”, zegt Richard Funke, Hoofd ICT Infrastructuur, Architectuur & Security, Werkplekbeheer en ICT Support bij Treant. “Daarnaast wilden we de beveiliging naar een hoger niveau tillen en het beheer centraliseren.” De keuze viel daarvoor op een netwerk van HPE Aruba.

Hans Elings, Accountmanager bij Zetacom: “Een netwerk van HPE Aruba is gebaseerd op open standaarden. Producten van derden zijn eenvoudig te koppelen. IoT-protocollen zijn direct, zonder aanvullende kosten beschikbaar. Treant beschikt, naast WiFi, nu over een volledig dekkend BLE- en Zigbee-netwerk. Nieuwe IoT-apparatuur kan eenvoudig en veilig geïntegreerd worden zonder aanleg van nieuwe infrastructuren. Bovendien heeft Aruba een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding.”

Via HPE Aruba kwam Treant bij Zetacom terecht. “We hebben gekozen voor Zetacom op basis van hun presentatie, projectaanpak en visie. Het feit dat Zetacom een solution integrator is met kennis over meerdere connectivity domeinen heeft de doorslag gegeven”, aldus Richard. En zo begon Zetacom in 2019 met de vervanging van het netwerk in de drie ziekenhuislocaties van Treant in Emmen, Hoogeveen en Stadskanaal.

Lees het hele verhaal van Treant in de PDF: Treant – Klaar voor de zorg van morgen.


Smartphones in de Zorg bij het Rode Kruis Ziekenhuis

Hoe het RKZ smartphones inzet op de werkvloer

21 april 2024
Het Rode Kruis Ziekenhuis is weer een stap verder in de digitale transformatie dankzij het project ‘Smartphones in de Zorg’. Ze hebben de ouderwetse pagers vervangen door robuuste smartphones van Samsung.

In deze referentievideo van Zetacom vertellen Michiel Kraakman (Informatiemanager bij RKZ), Marcel Bunnik (ICT Manager bij RKZ) en Teamleider Elaine van Weenen van RKZ over hoe het Rode Kruis Ziekenhuis smartphones in de zorg hebben geïntroduceerd en hoe dit bevalt op de werkvloer. Deze referentievideo is gemaakt in samenwerking met Samsung Electronics Benelux.

Zetacom is heel trots om hier een bijdrage aan te hebben mogen leveren en danken het RKZ wederom voor het vertrouwen! 💙


Betrouwbare zorg dankzij een gedecentraliseerd WiFi-netwerk

Zetacom neemt de netwerkinfrastructuur van Laurens onder handen

19 maart 2024
Tot drie jaar geleden viel het Wifi-netwerk van Rotterdamse zorginstelling Laurens regelmatig uit. De verouderde IT-infrastructuur kon de snelle groei van Laurens niet volgen. Dat zorgde voor een instabiel, onveilig netwerk. Dat kon zo het niet langer. Het netwerk wordt nu volledig opnieuw ingericht door Zetacom, marktleidend ICT-specialist en system integrator voor naadloze communicatieoplossingen.

Toekomstbestendige infrastructuur

In Rotterdam en omstreken vertrouwen duizenden ouderen dagelijks op de zorg van bijna 6.000 zorgprofessionals van Laurens. Laurens biedt thuiszorg, revalidatie, verpleeghuiszorg en zorg in de laatste levensfase. Zorg die ook steeds afhankelijker wordt van digitalisering en waarbij een betrouwbare en toekomstbestendige infrastructuur letterlijk van levensbelang is.

Implementatie in volle gang

Het implementatieproces van het nieuwe netwerk is nog in volle gang. Eigenlijk is de transitie één groot project dat is
opgedeeld in verschillende deelprojecten en dat maakt het complex, ook omdat de zorgverlening 24/7 doorgaat. Toch is Iwan Schutterop, Teammanager Servicemanagement, al heel tevreden met de resultaten: ““We hebben veel minder last van algehele
outage van ons WiFi-netwerk. Nu alle netwerken op dezelfde manier zijn opgebouwd,kunnen we bovendien veel makkelijker schakelen bij problemen.”

Lees het hele verhaal van Laurens en onze oplossingen in de PDF!


LUMC verbetert veiligheid voor personeel en patiënten door geïntegreerde technologie

12 december 2023
In de huidige zorgmarkt worden zorgprofessionals steeds vaker geconfronteerd met complexe uitdagingen. De toch al hoge werkdruk wordt daarbij nog eens verergerd door een toename van incidenten en agressieve situaties waarbij zowel patiënten als familieleden van patiënten betrokken zijn. In zo’n gespannen omgeving is er weinig ruimte voor fouten; adequaat reageren op mogelijke problemen is van cruciaal belang voor zowel de patiëntveiligheid als het welzijn van het personeel.

Proactieve aanpak

Het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC), en in het bijzonder de afdeling Verpleegvloer Neurologie, Neurochirurgie en Psychiatrie (VNNP), heeft deze uitdagingen proactief aangepakt in samenwerking met de specialisten van Zetacom.

René van Luenen, Adviseur Zorg bij LUMC: “De uitdaging waar de afdeling voor stond was het realiseren van een veilige, toekomstbestendige verpleegafdeling voor patiënten, bezoekers en personeel. De oplossingen die Zetacom heeft aangeboden komen tegemoet aan de eisen en wensen die gesteld werden. De samenwerking met Zetacom was plezierig, professioneel en planmatig.”

Innovatieve combinatie

Door een innovatieve combinatie van Kadex, IQ Messenger en Mobotix-camera’s te implementeren, hebben Zetacom en LUMC een geïntegreerde aanpak gecreëerd die zowel de patiënt- als personeelsveiligheid verbetert.

Lees het hele verhaal van LUMC in de PDF: LUMC Verbetering Patient- en personeelsveiligheid door geïntegreerde technologie.


Het Rode Kruis Ziekenhuis innoveert de zorg met Zetacom

Het Rode Kruis Ziekenhuis innoveert de zorg met Zetacom

23 november 2022
Het Rode Kruis Ziekenhuis in Beverwijk weet door middel van het toepassen van slimme technologieën hoe zij de zorgvraag nu en in de toekomst aankunnen. Bekijk de video en kom te weten hoe de zorg laagdrempelig gehouden kan worden en hoe zorgmedewerkers hier profijt van hebben in hun dagelijkse werk.

In Zetacom vonden zij een ICT-partner met expertise in netwerken, telefonie, veilig digitaal werken, zorginnovaties en slimme technologieën die de zorg ontlasten, waardoor zorgmedewerkers betere en efficiëntere zorg kunnen verlenen.


IJsselheem maakt locaties futureproof met Zetacom

Zetacom maakt locaties van IJsselheem toekomstbestendig

9 november 2022
Bij IJsselheem waren er vraagstukken omtrent het netwerk, domotica, WiFi, mobiele telefonie en hoe de zorgmedewerkers ontlast konden worden in hun werk. Zeker met het oog op de vergrijzing en toenemende zorgvraag in Nederland. In Zetacom vonden zij een ICT-partner met expertise in al deze gebieden. In onderstaande video vertelt IJsselheem over de samenwerking met Zetacom en wat dit hen heeft gebracht.


Scholen Noord-Holland Noord bellen stabiel, flexibel en efficiënter met Cloudtelefonie

NFON cloudtelefonie

15 juli 2021
De besturen en stafmedewerkers van ruim vijftig samenwerkende scholen in Noord-Holland Noord – verenigd in drie stichtingen – werken sinds augustus 2017 vanuit één gezamenlijk kantoor in Anna Paulowna. Voor het zakelijk telefoonverkeer realiseerde Zetacom één centraal systeem voor cloud telefonie (NFON). Dat biedt grote voordelen: meer stabiliteit, schaalbaarheid, interne flexibiliteit en meer efficiency voor de gebruikers. En werkt dat in de praktijk ook echt zo? We vroegen het de twee centrale telefonistes. “Wij kunnen nu beter ons werk doen.”

Een grote stap bij de krachtenbundeling van de Noord-Hollandse scholen was de verhuizing in de zomer van 2017 naar het centrale stafkantoor. Hier werken de besturen en stafmedewerkers van drie onderwijsstichtingen samen: Stichting Kopwerk (25 scholen), Surplus (25) en Schooltij (5) en de stichting Kappio, verantwoordelijk voor een groot aantal kinderdagverblijven, buitenschoolse- en tussenschoolse opvang en peuterscholen (47 locaties) in de wijde regio. Onderling werken de stichtingen en scholen intensief samen om de kwaliteit van leren en opvoeden zo goed mogelijk vorm te geven. Met als motto: lokaal wat kan en centraal wat wint. Zo willen ze groot zijn in kleinschaligheid.

Flexibel en schaalbaar telefoonsysteem

Voor de vaste telefonie in het nieuwe kantoor wilden de stichtingen één systeem, dat centraal beheerd wordt en waar al het zakelijk telefoonverkeer binnenkomt. Ouders en leerlingen bellen gewoon naar hun eigen school. Het nieuwe telefoonsysteem moest schaalbaar en flexibel zijn, zodat met flexibele werkplekken gewerkt kan worden: eerst intern en op termijn ook om thuiswerken te faciliteren. De schaalbaarheid is belangrijk omdat de scholen actief zijn in een krimpregio en vooral omdat het aantal scholen dat aanhaakt bij het centrale telefoonsysteem door de tijd heen groeit. Het begon in 2017 met acht scholen, maar zodra bestaande telefonieabonnementen van andere scholen aflopen, gaan ook zij gebruikmaken van het centrale systeem. “Wij willen dat zoveel mogelijk bundelen op één plek”, zegt Lex Dral, stafmedewerker Onderwijs & ICT van Stichting Surplus. “Dat is efficiënter en goedkoper, terwijl de centrale voorziening ook een verbetering is in stabiliteit, kwaliteit en flexibiliteit.”

Cloudtelefonie

Om het systeem te realiseren, werd gekozen voor Zetacom dat als sinds 2010 werkt voor Stichting Kopwerk. Door hun positieve ervaringen, kreeg de samenwerking op de nieuwe locatie een vervolg. Als systemintegrator realiseerde Zetacom samen met leverancier NFON de centrale telefonie-oplossing in de cloud. De migratie is in de zomervakantie van 2017 doorgevoerd. Voor de 45 medewerkers van het stafkantoor – nooit allemaal gelijktijdig aanwezig – zijn dertig flexibele werkplekken gerealiseerd met vaste telefoons (NFON-gecertificeerd). Iedere medewerker kan met zijn eigen pincode inloggen op een werkplek. Hierdoor wordt nu een stuk flexibeler gewerkt.
Een engineer van Zetacom zorgde voor de plaatsing van toestellen bij de acht scholen die direct vanaf het begin deelnamen. Tijdens de migratie konden de gebruikers hem direct vragen stellen. Dral: “We konden echt van alles vragen. Dat was heel prettig. Daardoor waren we snel up & running.”

Grote vooruitgang voor gebruikers

De nieuwe voorziening bevalt heel goed. Dat beamen dé twee ervaringsdeskundigen: de vaste telefonistes en receptionistes Ria van den Berg (van Stichting Kopwerk) en Susan van der Zee (Stichting Surplus). “Wij kwamen na de migratie tijdens de zomervakantie van 2017 echt in een gespreid bedje terecht. Zo voelde het”, typeert Van den Zee. “Wij kunnen alle telefoontjes nu perfect centraal verwerken.” Van den Berg: “We zijn er flink op vooruitgegaan. Het systeem is stabiel en onze nieuwe telefoontoestellen met display geven ons veel overzicht. We kunnen mensen eenvoudig in en uit de wacht zetten om door te verbinden. Wij houden daarbij goed zicht op de mensen die in de wacht staan.” Van de Zee: “Wij raken nu nooit meer bellers ‘kwijt’. Dat gebeurde in het verleden soms wel. Dat is heel vervelend.”

De eenvoud in het gebruik is een duidelijk pluspunt, maar het systeem biedt ook veel mogelijkheden. Van den Berg: “Het systeem kan heel veel. Daardoor is het flexibel in te richten voor de specifieke wensen in onze organisatie. Als dat eenmaal gebeurd is, werkt het voor ons heel eenvoudig.” In het centrale besturingssysteem kunnen de gebruikers en voicemailinstellingen beheerd worden. “Alleen hele specifieke aanpassingen die wij niet regelmatig doen, roepen wel eens vragen op. Hoe werkt dat ook alweer? Met zo’n vraag bellen we de helpdesk van Zetacom en dan is het zo opgelost. Dat is ook heel prettig.”

Stabiel en efficiënt werken

Alle medewerkers en vooral de telefonistes waarderen ook de stabiliteit van het telefoonsysteem. Van der Zee: “We hebben nog nooit een storing gehad. Dat heb ik in het verleden wel regelmatig meegemaakt als de VoIP-verbinding van het oude systeem even wegviel. Dat is heel vervelend. Met het systeem van Zetacom is het gelukkig heel steady.”
Alle voordelen samen maken een groot verschil. Met efficiency en stabiliteit voor de scholen, flexibiliteit voor alle gebruikers en meer gemak en efficiency voor de telefonistes. “Wij kunnen nu beter ons werk doen: efficiënter, met minder handelingen en we kunnen sneller doorverbinden. Echt ideaal!”, aldus Van der Zee.

Nieuwe plannen

Uit het complete OnderwijsTotaal aanbod van Zetacom (voor telefonie, internet, WiFi en security) maken de Noord-Hollandse scholen nu alleen gebruik van telefonie. Het bredere pakket is volgens Dral ook waardevol, kijkend naar de toekomstige plannen van de stichtingen. “We denken ook al na over nieuwe stappen. Bijvoorbeeld over de uitbreiding van ons telefoonsysteem met mobiele telefonie en meer mogelijkheden voor thuiswerken. Dan worden we nog flexibeler. Dan is het heel prettig als je één vaste partner hebt, waarmee je in gesprek kunt over alle gewenste oplossingen voor de specifieke behoeftes van onze organisatie op het gebied van ICT.”

Contact

Zetacom heeft speciaal voor scholen OnderwijsTotaal ontwikkeld: De geïntegreerde ICT oplossing voor onderwijsinstellingen. Wilt u uw onderwijsorganisatie ook laten profiteren van de voordelen van Cloud-telefonie?  Bel 088 938 2222 of neem gerust contact met ons op.


NFON kickstart cloudmigratie Make-A-Wish Nederland

NFON telefonie

15 juli 2021

Make-A-Wish Nederland vervult ieder jaar ruim 500 wensen van kinderen en jongeren tussen 3 en 18 jaar met een levensbedreigende ziekte, met behulp van honderden vrijwilligers en fondsenwervers. Zij maken gebruik van een portal voor ondersteunend- en promotiemateriaal zoals materiaal voor de start of opvolging van acties, informatie over leveranciers die zij kunnen inschakelen of draaiboeken voor wensdagen. Voor aanvullende vragen worden zij per e-mail en telefonisch ondersteund door de kantoormedewerkers van Make-A-Wish Nederland.

Meer wensdagen door optimale communicatie en informatievoorziening

De komende jaren wil Make-A-Wish Nederland het aantal wensdagen opschalen door optimaal gebruik te maken van hun resources. Zij besloot daarom versneld over te stappen naar de cloud, te beginnen met de uitrol van cloudtelefonie van NFON eind 2016. Datzelfde jaar startte de stichting de zoektocht naar een nieuw kantoorpand en keken zij naar mogelijkheden om efficiënter te werken om zo kantoorruimte, tijd en geld te besparen. Zetacom is al jaren telefoniepartner van Make-A-Wish Nederland en hielp ze daarmee graag op weg.

Overgang naar flexplekken vooraf geregeld

Voorafgaand aan de verhuizing verzorgde Zetacom een rondleiding op het eigen nieuwe kantoor. De stichting raakte daarbij overtuigd van de meerwaarde van flexplekken om zo de ruimte optimaal te benutten. Ze besloten dan ook om ook flexplekken te creëren in hun nieuwe pand in Hilversum, dat zij in oktober 2017 betrokken hebben. Daardoor hebben zij minder kantooroppervlakte nodig dan voorheen. De combinatie met de NFON-telefonieoplossing heeft er bovendien voor gezorgd dat medewerkers efficiënter kunnen werken. Gebruikers kunnen zelf aangeven op welk telefoonnummer en toestel de telefoongesprekken uit moeten komen, inclusief doorschakeling naar het externe callcenter, en eenvoudig hun beschikbaarheid instellen op basis van vakanties, maar ook afspraken en lunch. Alie Snel, Facility Manager bij Make-A-Wish Nederland voegt toe: “Doordat de telefonie al was geregeld konden medewerkers wennen aan de nieuwe mogelijkheden. Bovendien konden ze zelf het toestel oppakken en aansluiten op de nieuwe werkplek. Dit gemak en de flexibiliteit van de oplossing was essentieel met het oog op de verhuizing.”

Gefaseerde cloudmigratie loont

De implementatie van NFON werd in april gevolgd door de cloudmigratie van de portal waar de honderden vrijwilligers en fondsenwervers gebruik van maken. De oude situatie, waarbij zij via een VPN moesten inloggen, was gebruiksonvriendelijk en ontoereikend, wat zorgde voor veel extra werk en veel telefoontjes en mailtjes naar het hoofdkantoor. Het bleek een verstandige zet dat zij bewust eerst de overstap op NFON gepland hadden voordat zij de portal migreerden. Na deze migratie van volgden er veel telefoontjes van vrijwilligers die niet konden inloggen op de portal. Deze oproepen konden nu goed worden afgehandeld. De vrijwilligers en fondsenwervers kunnen zich het beste inzetten voor de stichting als deze hen optimaal faciliteert. En wanneer zij goed geïnformeerd zijn, zijn medewerkers van de stichting minder tijd kwijt met de aanvullende ondersteuning. De tijd die de medewerkers besparen kan geïnvesteerd worden in de wensdagen.

Dompeling: “Het is verstandig om vooraf stil te staan bij de impact van een cloudmigratie. Er komt vaak meer bij kijken dan mensen zich vooraf realiseren. Eventuele risico’s kunnen geminimaliseerd worden door de ICT-oplossingen gefaseerd te migreren en de impact vooraf goed in kaart te brengen met een partner als Zetacom.” Snel sluit af: “De operatie van Make-A-Wish Nederland wordt door de nieuwe cloudoplossingen sneller, makkelijker en doelgerichter. De tijd- en geldbesparing draagt bij aan ons doel om nog meer wensen in vervulling te laten gaan.”

Contact

Heeft u communicatievraagstukken of andere vragen? Of wilt u vrijblijvend één van onze specialisten spreken? Bel 088 938 2222 of neem contact op.


Zorginstelling Vincent van Gogh

NFON telefonie

15 juli 2021

Vincent van Gogh is een instelling voor geestelijke gezondheidszorg in Noord- en Midden-Limburg en delen van Brabant. Samen met Proteion heeft Vincent van Gogh het Integrale Expertisecentrum voor Psychogeriatrie (IEP) geopend. Dit is een woon- en behandellocatie voor ouderen die in combinatie met dementie ook zeer ernstige gedragsproblemen hebben. Voor deze locatie is Vincent van Gogh op zoek gegaan naar een geïntegreerd communicatie-infrastructuur dat molest bestendig is en een aantal standaard sensoren vervangt om processen slimmer in te richten.

Molest bestendig systeem

Het beheer van ICT, zorgsystemen en telefonie valt onder de verantwoordelijkheid van Ted van Meerendonk. “Voor de nieuwe locatie zijn wij op zoek gegaan naar een slim systeem dat beweging kan detecteren en op basis daarvan kan alarmeren. Dit zou een aantal standaard sensoren vervangen, zoals uit bed detectie. Gezien de afdeling – ouderen met ernstige gedragsproblemen – moet dit een molest bestendig systeem zijn. Dit houdt bijvoorbeeld in dat we geen terminals op de kamer kunnen plaatsen.”

Camera’s met bewegingssensor

Zetacom levert en onderhoudt bij Vincent van Gogh al enkele jaren telefonienetwerken en zorgsystemen. Vincent van Gogh wil met één system integrator werken die aantoonbare ervaring heeft in de zorg. Toen dit project is gaan spelen, hebben zij de uitvraag wederom neergelegd bij Zetacom. Uiteindelijk heeft Zetacom bij Vincent van Gogh een uitbreiding van het verpleegoproepsysteem geleverd, waarbij er wordt gealarmeerd op basis van camera’s. Alle kamers en gangen zijn voorzien van camera’s die als intelligente sensoren worden ingezet.

Beweging in bepaalde zones van een kamer, kan leiden tot een alarmbericht op de handset van het verzorgend personeel. De camera’s kunnen aan en uit worden gezet, waardoor het systeem flexibel is. Thei Verkoeyen, verpleegkundige op de locatie, is nauw betrokken bij het project: “Het systeem is erg gebruiksvriendelijk. Op een tablet in de verpleegpost kunnen we de camerabeelden bekijken en bedienen. Als we bijvoorbeeld met een patiënt bezig zijn, dan zetten we de camera in zijn of haar kamer uit. We ontvangen dan op dat moment geen alarmen op onze handsets.”

Rust op de afdeling

Over de voordelen van het systeem steekt Thei Verkoeyen direct van wal: “De insteek van mijn afdeling is om veiligheid en rust te creëren. Dankzij de camera’s hoeven we niet altijd meer naar de kamer. Voor de verpleging is het bijvoorbeeld heel fijn als je een patiënt die extra aandacht nodig heeft, op zijn of haar kamer in de gaten kan houden, ook al is de deur dicht. Op deze manier hoef je de patiënt niet onnodig te storen. Dit  is voornamelijk in de nacht erg vervelend. Veel van onze patiënten hebben problemen met hun dag- en nachtritme. Wanneer de verzorging in de nacht de kamer binnenkomt, worden deze patiënten geprikkeld en daarmee onrustiger, terwijl ze volgens het juiste dag- en nachtritme dienen te slapen.”

Terugkijken van beelden

Een ander voordeel van alarmeren via camerabeelden is dat de beelden kunnen worden terug gekeken. Dit kan alleen door geautoriseerd personeel op de verpleegpost en via de juiste procedures. Thei Verkoeyen vertelt enthousiast: “Het terugkijken van beelden biedt absoluut meerwaarde. Stel dat een patiënt is gevallen, dan weten wij niet hoe ze precies zijn gevallen. De informatie van de cliënten kan hierbij niet altijd uitsluitsel geven. Bij elk valincident stellen wij de arts op de hoogte en dankzij de camerabeelden kunnen we de arts nu ook vertellen hoe de cliënt is gevallen. De arts kan op basis van deze informatie een specifieke behandeling bepalen. Dit bespaart ons veel tijd.”

Privacy

Privacy is een belangrijk thema binnen dit project. Ted van Meerendonk legt uit: “De allereerste insteek was dat de gezichten in de camerabeelden blurry zouden overkomen, zodat de patiënt volledig anoniem is. Ondanks dat we privacy hoog in het vaandel hebben staan, is dit voor degenen die de beelden terugkijken niet relevant. Sterker nog: voor het verzorgend personeel is de gezichtsuitdrukking juist heel belangrijk.”

Single point of contact

Ted van Meerendonk: “Ik geloof in één system integrator waar je zaken mee doet. Dit kan een gevaarlijke keuze zijn, want het geeft een partij een machtspositie. Uiteraard blijven wij toetsen, maar als we vanuit Zetacom een vergelijkbare aanbieding krijgen, dan kiezen we voor hen. Daarnaast nemen we bij Zetacom telefonienetwerken en zorgsystemen af. Ik vind het fijn om een single point of contact te hebben. Bij vragen heb ik slechts één telefoonnummer nodig en dan heb ik iemand te pakken. Als ik met meerdere partijen zou samenwerken, dan gaan ze naar elkaar wijzen als iets niet werkt.” Dick Dompeling, directeur van Zetacom zegt: “Met onze klanten kiezen we voor een partnership. Hierdoor kunnen we al onze expertise al in een vroeg stadium inzetten en praten over de toekomstige invulling rond zorgcommunicatie bij Vincent van Gogh. Dat vinden wij erg belangrijk.”

Toekomstplannen

Ted van Meerendonk is erg enthousiast over de nieuwe situatie. “Vanuit de organisatie is er interesse om uit te breiden. We willen graag hetzelfde systeem toepassen op andere afdelingen. Het is namelijk een welkome ondersteuning in de avond- en nachtdienst.”

Contact

Wilt u meer informatie over Cloud-telefonie?  Bel 088 938 2222 of neem gerust contact met ons op.


Oogziekenhuis Rotterdam moderniseert telefonie-omgeving

Zetacom Zorgconcept

15 juli 2021

Het Oogziekenhuis Rotterdam is het enige in zijn soort in ons land. De zorg kenmerkt zich door een zeer hoog volume. Dit uit zich ook in veel telefonische contacten. Om de telefonische bereikbaarheid te verbeteren en patiënten sneller met de juiste persoon in contact te brengen moderniseerde het Oogziekenhuis Rotterdam met hulp van Zetacom zijn telefonie-omgeving.

Het Oogziekenhuis Rotterdam levert hoogspecialistische oogheelkundige zorg aan patiënten uit het hele land. Daarnaast werkt het ziekenhuis samen met ziekenhuizen, patiëntenverenigingen, verzekeraars en andere partners in het Oogzorgnetwerk en het verricht veel wetenschappelijk onderzoek. “De patiënt staat in dit ziekenhuis absoluut op nummer 1 en daarbij kijken we verder dan alleen naar de aandoening. We hebben ook veel oog voor de beleving, en dan vooral om iemands angst om blind te worden”, zegt René Zimmerman. Hij is als Manager Financiën, I&A, P&O en Facilitaire Dienst verantwoordelijk voor alle aspecten behalve de zorg. Al is dat laatste ook weer niet helemaal waar. “Want natuurlijk dragen zaken als een goede telefonische bereikbaarheid en duidelijke bewegwijzering in het gebouw ook bij aan goede zorg.”

Deur open naar de toekomst
Vanuit dat vertrekpunt schreef hij met hulp van Strict Consultancy een aanbesteding voor een nieuwe telefonie-omgeving. Deze moest in eerste instantie vrijwel een-op-een de bestaande telefonie-omgeving vervangen, maar tegelijkertijd moest de oplossing de deur openhouden naar de toekomst.

Op de aanbesteding schreven vier system integrators in. Zetacom sprong er met kop en schouders bovenuit, herinnert Zimmerman zich. “Zij hadden verreweg de beste propositie en dat ook nog eens tegen een hele goede prijs. Bovendien hebben zij veel referenties in de zorg. Ze kennen onze markt, ze weten waarin een ziekenhuis zich onderscheidt van andere organisaties. Dat zag je ook terug in de Mitel-oplossing die zij voorstelden.”

De implementatie is een samenwerking geweest tussen het Oogziekenhuis, Strict Consultancy en Zetacom. Strict Consultancy bracht de processen in kaart en vertaalde dat naar de inrichting van de omgeving; Zetacom was verantwoordelijk voor de technische realisatie. Tijdens het project is de scope een beetje opgerekt. “We hebben wat meer nadruk gelegd op de mobiele bereikbaarheid van medewerkers en de integratie van het piepersysteem, daarom is het project uitgebreid met draadloze handhelds van Mitel gebaseerd op Voice over WiFi (VoWifi) technologie. Dat kostte wat meer tijd, maar daardoor maken we ook een geweldige sprong in de gebruiksvriendelijkheid van de omgeving.”

Contact

Wilt u meer informatie over het Zetacom Zorgconcept?  Bel 088 938 2222 of neem gerust contact met ons op.