CTI: Computer Telefonie Integratie

Telefonie koppelen met uw netwerk, CRM of ERP

Herken uw klant al voordat u de telefoon opneemt

Integrale oplossingen – zoals Computer Telefonie Integratie (CTI) – voor betere werkprocessen, samenwerking of klantcontacten vragen vaak om de koppeling van uw telefonie met computers of systemen voor bijvoorbeeld relatiebeheer (CRM). Of denk aan de koppeling met de ERP-software (Enterprise Resource Planning) voor de werkprocessen in uw organisatie. Ook deze koppelingen kunnen wij voor u realiseren.

Wat is CTI?

CTI (Computer Telefonie Integratie) is een technologie waarbij een koppeling wordt gemaakt tussen telefonie en computers in een organisatie. Met deze samenwerking tussen uw telefooncentrale en uw IT-omgeving kunnen zeer waardevolle mogelijkheden ontstaan voor beter klantcontact of het optimaliseren van werkprocessen. Zo kunnen bijvoorbeeld klanten die bellen direct herkend worden en krijgen medewerkers belangrijke informatie over deze klant getoond wanneer ze opnemen. Dit kan ook met cloud-telefonie. Dit noemen we ‘Cloud CTI’.

Wat zijn de voordelen van CTI?

Het gebruik van deze technologie kan verschillende voordelen hebben. Een paar belangrijke voorbeelden:

  • Telefoongesprekken direct starten vanuit uw browser
  • Klanten herkennen voordat medewerkers de telefoon opnemen
  • Beter anticiperen op klanten met getoonde klantinformatie
  • Klanten beter en sneller helpen met direct beschikbare klantinformatie

 

Mogelijkheden met CTI

Naast de zojuist genoemde mogelijkheden kan CTI medewerkers op meer manieren ondersteunen wanneer zij gebeld worden. Vooral door belangrijke systemen te koppelen. Bedenk bijvoorbeeld eens welke mogelijkheden ontstaan door de integratie met softwarepakketten zoals Outlook, SAP, Salesforce, AFAS of Unit4. Zetacom heeft plug-and-play koppelingen beschikbaar voor zeer veel van dit soort CRM-oplossingen.

Neem direct contact op

Wat heeft uw organisatie nodig?

CTI biedt heel veel mogelijkheden, maar wat heeft uw organisatie nodig? Daar gaat het natuurlijk om. Onze consultants onderzoeken de behoeften in uw organisatie graag samen met u en informeren u over de mogelijkheden die er zijn. En zij kunnen u vertellen hoe wij die oplossingen kunnen realiseren.

Op deze manier realiseren wij koppelingen met veel toegevoegde waarde voor uw organisatie en uw klanten. Lees ook onze blog ‘Hoe was uw naam …‘ over de voordelen van CTI.

Meer weten over telefonie?  

Als IT-manager heeft u vast gemerkt dat de rol van telefonie snel verandert. Met cloud telefonie zijn er bijvoorbeeld geen eenmalige investeringen of een vast contract meer nodig en is het eenvoudig om te betalen per gebruiker per maand.

Lees in onze whitepaper verder over de ontwikkelingen in telefonie. Of neem bovenaan deze pagina direct contact op met een van onze experts op het gebied van telefonie!