19 december 2016
Door Mark Brandsen
“Hoe was uw naam…”. Tenenkrommend, maar een veel gehoorde uitdrukking bij het doorverbinden van een gesprek of het maken van een terugbelnotitie. Mijn antwoord is altijd: “Mijn naam is nog steeds..”. Maar zou het niet mooi zijn als je weet wie je aan de lijn hebt? < Terug naar overzicht

Dat kan! Oké, de beller moet wel bekend bij je zijn en zijn telefoonnummer meesturen. Stel dat dit zo is, dan kan je opnemen met “Goedemiddag meneer Jansen…”. Dat klinkt al anders, toch? Ik hoor u bijna denken: “Dan zet ik dat telefoonnummer toch in het telefoonboek?” Natuurlijk kan dit, maar wie doet dit en hoe?

Stel dat de naam niet in het telefoonboek staat, wat dan? Bijna iedereen heeft wel een applicatie waar deze gegevens worden bewaard, denk bijvoorbeeld aan Outlook, Salesforce of Exact. Dan kijken we toch of de beller hier bekend is en tonen we de naam.

Ziet u de mogelijkheden: “Goedemiddag meneer Jansen?” Maar waarom hier stoppen?

Nog voordat je het gesprek beantwoordt, kun je zien wie er belt. Het is daarnaast ook mogelijk om een venster binnen de applicatie te openen waarin specifieke informatie van de beller staat. “Goedemiddag meneer Jansen, uw opdracht is in behandeling bij Kees. Wilt u doorverbonden worden?” Zo kun je meer service aan je klanten bieden. Maar voor jou zijn er ook voordelen: bellen vanuit de meeste applicaties, nooit meer een telefoonnummer verkeerd intoetsen of inzicht in de status van je collega’s, krijg je er standaard bij.

Dit is allemaal mogelijk met de meerderheid van de huidige CRM-pakketten, maar ook voor jouw eigen ontwikkelde applicatie zijn er mogelijkheden.

Wil je af van “Hoe was uw naam…” en je klanten beter te woord staan? Neem dan contact op met mij of mijn collega’s en we kijken samen wat de mogelijkheden voor jou zijn.

Lees hier meer over Computer Telefonie Integratie.