Levenslang gratis updates, dit doet NFON al jaren en zonder dat iemand dit merkt. Voor u als NFON Basic klant is nu de tijd gekomen om uw abonnement te upgraden naar Business Standaard.

Uw oude NFON abonnement wordt automatisch overgezet naar Business Standaard, met vele nieuwe mogelijkheden. Hier hoeft u verder geen aktie op te ondernemen.

Dit roept uiteraard wel een aantal vragen op waarvan wij de meeste hiernaast voor u op een rij hebben gezet.

Waarom upgraden?

Met het basic abonnement is het niet mogelijk Cloudya te activeren, met Business Standaard en Business Premium is Cloudya te gebruiken en wij willen dat alle klanten de mogelijkheid hebben om Cloudya te activeren wanneer zij dat willen.

Wat is Cloudya?

Cloudya is de nieuwe app suite voor Smartphone, Webbrowser en Desktop van NFON (lees meer over Cloudya).

Wat is FMC? 

Fixed Mobile Convergence: Zowel vast als mobiel bereikbaar zijn op 1 nummer, met alle voordelen zoals 1 voicemailbox. 

Wat is NControl?

NControl is de portal van NFON voor eindgebruikers om zelf eenvoudig instellingen te beheren. 

Wat is NSoftphone?

NSoftphone is de software van NFON waarmee u via internet kunt bellen vanaf computer/laptop – bellen zonder toestel. 

Vervangt Cloudya mijn App mijn FMC of Nsoftphone?

Cloudya vervangt op termijn de FMC app, aangezien de FMC app niet meer onderhouden wordt. De Nsoftphone premium blijft beschikbaar.

Wat gebeurt er met mijn huidge FMC en NSoftphone?

Deze blijven beschikbaar met Business Standaard. Voor de FMC geldt dat de ondersteuning wordt stopgezet.

Kan ik Ncontrol blijven gebruiken?

Cloudya heeft dezelfde functies als Ncontrol en kan direct zonder kosten worden geactiveerd. Voorlopig blijft Ncontrol actief, op termijn wordt deze uitgefaseerd.

Is Cloudya standaard actief en hoe activeer ik Cloudya?

Cloudya is standaard niet actief maar kan geactiveerd worden door een email te sturen naar support@nfon.eu.

Wat is het verschil tussen Business standaard en Business Premium?

Alle gebruikers bij Business Premium hebben standaard Cloudya met spraak. Bij business Standaard kunnen alle gebruikers Cloudya gebruiken en is de Mobility pack een optie.

Wat is een mobility pack en wat wat kost deze?

Een mobility pack zorgt er voor dat één gebruiker wordt uitgebreid met spraak voor alle clients, dus web, mobiel en deskphone. Een mobilitypack kost €4,95 licentie/maand.

Is een Mobility Pack ook een apparaat zoals mijn FMC of Nsoftphone?

Anders dan de FMC en Nsoftphone is het Mobility Pack geen toestel. Het is mogelijk om een vast toestel en de Cloudya applicaties bij een gebruiker in te zetten. Voor het combineren van een bureau toestel met een FMC zijn 2 gebruikers nodig, met het mobility pack is dit niet meer nodig en is een gebruiker voldoende.

Kan ik zelf een Mobility Pack toewijzen aan een gebruiker of wisselen?

Dit is uiteraard als beheerder mogelijk.

Kan ik mijn Nsoftphone premium omzetten naar een Mobility Pack?

Ja is mogelijk.

Kan ik ook direct upgraden naar Business premium?

Dit kan altijd, neem contact op met uw accountmanager.

Merk ik wat tijdens de upgrade?

Helemaal niets. Tijdens de omzetting blijven alle instellingen, programmeringen en ook actieve gesprekken behouden.

Wat verandert er?

Het abonnement verandert van Basic naar Business Standaard en de vaste abonnementskosten blijven hetzelfde. Alleen de staffels vervallen waardoor de factuur overzichtelijker wordt.

Meer weten? Schrijf in voor de webinar!

Op 26 augustus om 10:00 organiseert Zetacom een webinar om alles te vertellen over de migratie naar NFON Business Standaard en alle voordelen en mogelijheden voor uw organisatie. Aanmelden kan via deze link

Heeft u meer vragen of opmerkingen over de gratis migratie naar Business Standaard, neem dan contact met ons op of bel 088 938 2222.