10 november 2020
Door Henk de Vries
Door het groeiend belang van ICT kiezen organisaties steeds vaker één partner die alles op het gebied van ICT goed voor hen regelt, ook met andere leveranciers. Dat vereist wel een partner die perfect bij je past zodat het voor jouw organisatie de beste partner is. Maar hoe vind je die? Die gouden match is echt niet altijd Zetacom, maar wel voor onze klanten. Waarom kiezen zij eigenlijk voor onze dienstverlening? < Terug naar overzicht

Iedere organisatie is anders en heeft dus andere behoeften. Bij het kiezen van een ICT-partner – en het blijven kiezen voor elkaar – spelen uiteraard ook verschillende factoren een rol. Als accountmanager spreek ik daar regelmatig over met onze klanten. En ondanks de verschillen tussen onze klanten zien we in de keuze voor Zetacom wel een aantal overeenkomsten. Daarbij kan de ene factor voor de ene organisatie uiteraard wel zwaarder wegen dan voor de ander.
Dit is wat wij vaak horen:

1. “Wij willen een partner waarop we kunnen bouwen”

Veel organisaties zoeken een ICT-partner die de zorg over hun ICT uit handen neemt. Op die partner moet je wel kunnen bouwen en vertrouwen. Hij moet zijn zaken dus goed voor elkaar hebben! Bij het ontwerp en de realisatie van ICT-oplossingen, maar ook bij de beantwoording van vragen en het nakomen van supportafspraken. Als 24/7 ondersteuning voor jou belangrijk is, wil je er immers zeker van zijn dat de vereiste hulp ook direct en op een goede manier krijgt.
“Ontzorg en help ons.” Dat vragen veel klanten van Zetacom. Wij helpen hen om de samenwerking, bereikbaarheid en werkprocessen in hun organisatie te verbeteren zodat zij kunnen performen voor hun klanten (of cliënten). En voor veel ondernemers geldt: zij zien de wereld snel veranderen en daardoor zien zij kansen ontstaan. Dáár willen ze vooral energie in steken. En wij ondersteunen dat door ze te faciliteren met betrouwbare ICT en goede adviezen hierover voor hun situatie.

2. “Wij willen onafhankelijk advies voor passende oplossingen”

Bij Zetacom zijn we veel in gesprek met onze klanten. Niet over techniek maar over hun werk, uitdagingen en business. Vaak gaat dat over veranderingen en wat die betekenen voor klanten, henzelf en hun ICT-voorzieningen. Samen zoeken we naar de best passende oplossingen voor hun situatie en mogelijkheden. Als onafhankelijk adviseur bieden wij oplossingen van verschillende leveranciers. Wij kijken naar de best passende oplossingen die in de markt beschikbaar zijn.

Want voor ons maakt het geen verschil of u kiest voor oplossingen van bijvoorbeeld Samsung of Apple of van KPN, T-Mobile of een andere aanbieder. Maar voor u maakt dat wel verschil! Wij kijken altijd naar de beste oplossing voor uw organisatie. Maar wel praktisch! Want ondanks de verschillen tussen organisaties zijn er vaak ook flink wat overeenkomsten op het gebied van ICT. Onze rijke ervaringen bij andere klanten in een vergelijkbare situatie nemen we daarom altijd met ons mee.

3. “Wij willen kwaliteit en zijn veeleisend”

Veel van onze klanten in de zorgsector (zoals ziekenhuizen) en bedrijven in de foodsector en industrie zijn zeer veeleisend. Zij stellen zeer hoge eisen aan bijvoorbeeld betrouwbaarheid van de ICT-omgeving en aan veiligheid. Begrijpelijk, want het kan zelfs gaan om mensenlevens. Daarom staan wij iedere dag 24/7 voor deze klanten klaar met advies, oplossingen en ondersteuning bij calamiteiten. Dat kan ook omdat wij alle specialisten zelf in huis hebben. De mate waarin klanten support willen ontvangen, kiezen zij uiteraard zelf. Maar wij zijn gewend om aan de hoogste eisen te voldoen in diverse sectoren.

4. “Wij willen één aanspreekpunt voor alle ICT”

Met het groeiend belang van ICT en de toename van het aantal oplossingen dat organisaties benutten, wordt het complexer om steeds de beste keuzes te maken voor je ICT-omgeving. Onze klanten willen daarom steeds vaker één partner die hét centrale aanspreekpunt is voor alle ICT. Voor veel klanten is Zetacom dit ‘Single Point Of Contact’ (SPOC). Als systemintegrator zorgen wij dat systemen en oplossingen samen goed functioneren als een totaaloplossing. En wij zorgen voor de afstemming met alle betrokken leveranciers. Dat zorgt voor duidelijkheid en daadkracht. En wij werken altijd met bewezen oplossingen die resultaten opleveren. Onze klanten vragen tegenwoordig ook steeds minder vaak: “Kunnen jullie dat ook?” Ze weten het inmiddels.

5. “Draagvlak en goede ICT-adoptie zijn voor ons essentieel”

Een goede ICT-oplossing is pas succesvol als hij ook goed benut wordt. Onze focus ligt daarom altijd op het gebruik en het gebruiksgemak van oplossingen voor eindgebruikers. Bij het bedenken van oplossingen, in onze adviezen en bij het geven van trainingen staan draagvlak en de adoptie van oplossingen altijd voorop. Want de acceptatie van technologie als hulpmiddelen mag tegenwoordig groot zijn, het gaat nog altijd niet vanzelf.
Oplossingen moeten passen bij het werk van eindgebruikers en door hen goed toegepast kunnen worden. Onze experts zijn daarom niet alleen technisch specialisten, maar zij kennen ook uw branche en uw specifieke behoeften. Voor zorginstellingen werken wij bijvoorbeeld met zorgconsultants die zelf allemaal een achtergrond hebben als uitvoerende in de zorg. Dat maakt in de praktijk een groot verschil bij het optimaliseren van werkprocessen en het daadwerkelijk optimaal benutten van technische hulpmiddelen.

Al deze punten samen maken een groot verschil. En daarom voelen onze klanten zich thuis bij Zetacom. Lees meer over hun motieven bij onze klantcases.

Meer weten over wat wij voor u kunnen betekenen? Neem dan contact op met mij en mijn collega’s of bel 088 938 2200.