Unified Communications

Unified Communications is speciaal voor ondernemingen die de productiviteit en effectiviteit op de werkvloer willen verbeteren. Unified Communications is een verzamelnaam voor de integratie van communicatiediensten, zoals: instant messaging (chat), computer telefonie integratie, presence (beschikbaarheidsinformatie), video-conferentie en web-conferentie (delen van uw desktop).

Unified Communications, wat is het?

Hedendaagse communicatie gaat tegenwoordig verder dan een één-op-één telefoongesprek. Medewerkers worden steeds mobieler, denk aan het ‘nieuwe’ werken, hierbij is het belangrijk om de bereikbaarheid van een organisatie niet uit het oog te verliezen. Als een klant bijvoorbeeld naar het vaste nummer van een medewerker belt, moet deze altijd beantwoord worden. Onafhankelijk waar de medewerker zich bevindt.

De voordelen van Unified Communications op een rij

  • One Number Service – het maakt niet meer uit welk toestel er gebruikt wordt, u bent altijd bereikbaar onder één nummer. Bij uitgaande oproepen wordt het eigen telefoonnummer meegestuurd. Contacten hoeven zich niet langer af te vragen óf u bereikbaar bent én onder welk nummer.
  • Presence (bereikbaarheidsinformatie) – in één oogopslag ziet u of uw collega’s bereikbaar zijn.
  • Instant messaging (chatten) – het versturen van tekstberichten naar uw collega’s.
  • Computer Telefonie Integratie – het kiezen van een telefoonnummer vanuit een applicatie op uw computer.
  • Audio-, video- en webconferentie (web collaboratie) – het delen van uw beeldscherm of een applicatie met anderen.

Meer weten?

Wilt u meer weten over Unified Communications? Lees dan de blog van onze consultant Richard Snepvangers over het verschil tussen Microsoft Lync en Unify Openscape UC of neem contact met ons op.

Meer weten over dit onderwerp?

service medewerker

Partners

Zetacom werkt samen met de volgende partners.